Handla online hos Derome
Här hittar du mer om ansökan och hur det fungerar att handla i webbshopen.
Hur börjar jag handla i webbshopen?
För att kunna handla i webbshopen behöver du vara kund hos oss. Om du inte redan är kund kan du ansöka om att bli kund. Om du redan är kund och även vill handla online, fyll i detta formulär.
Hur loggar jag in?
För att logga in till webbshopen klickar du på inloggningsikonen 👤 till höger. Du fyller sedan i din e-post tillsammans med ditt lösenord. När du sedan klickat på "Logga in" får du ett val att välja vilket projekt du ska handla för. Du kan också välja inget projekt. När du valt vilket projekt du skall handla för kommer du till vårt produktsortiment.
Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?
På inloggningssidan kan du klicka på "Glömt lösenordet"? Fyll sedan i din e-post och ett mail skickas till dig där du kan välja ett nytt lösenord.
Har ni produkten jag söker på lager?
För att se om den produkt du söker finns i lager i någon av våra butiker behöver du klicka in på produkten i webbshoppen. På produktsidan hittar du "Visa lager i butiker". Där visas en lista med lagersaldo för alla våra butiker. Du kan även välja att kontakta kundsupport@support.derome.se eller en säljare så hjälper vi dig.
Hur ändrar jag min e-post som jag loggar in med?
Kontakta kundsupport@support.derome.se eller ring 010-184 24 60 så hjälper vi dig.
Hur börjar jag handla i webbshopen som inloggad?
Välj antingen att söka på den produkt du önskar eller klicka på sortiment för att få upp hela kategoriträdet.
Hur går jag till Mina sidor?
För att gå till Mina sidor klickar du på samma symbol som du klickar på för att logga in, den lilla gubben i högra hörnet. På Mina sidor hittar du uppgifter om dig själv, kontaktinformation till vår kundsupport, din order- och fakturahistorik, dina sparade inköpslistor och beroende på vilken roll du har i webbshoppen ser du som administratör andra personer med webbshopskonto inom samma företag.
Hur ändrar jag min fakturaadress?
För att ändra dina faktureringsuppgifter ber vi dig maila kundreskontra
Hur ändrar jag adresser till mina projekt?
Om du behöver ändra adresser för dina byggprojekt behöver du kontakta din säljare så kan hen uppdatera dina projekt, adresser och annan viktig information.
Varför kan jag inte se hela företagets orderhistorik?
Det finns tre olika roller för webbshop, du hittar vilken roll du har under ditt namn inne på Mina sidor.
Administratör - Ser hela företagets order - och fakturahistorik samt kan administrera och lägga upp nya användare som tillhör företaget.
Orderläggare fullhistorik – Ser företagets hela order - och fakturahistorik.
Orderläggare begränsad historik – Ser endast sin egen order - och fakturahistorik.
Vill du att vi ändrar din roll ber vi dig kontakta kundsupport@support.derome.se eller administratören på ditt företag.
Hur sparar jag en inköpslista i webbshoppen?
En inköpslista är bra att ha om det är produkter som du brukar handla flera gånger. För att spara en inköpslista kan du enkelt klicka på hjärtat bredvid köpknappen inne på produkten. Namnge din inköpslista och välj sedan att lägga resterande produkter i den sparade inköpslistan.
Du kan också välja att spara produkter från din varukorg till en inköpslista eller inne i kassan. Klicka på den knapp som säger "Inköpslista” och välj att antingen skapa en ny eller lägga till i befintlig lista.
Hur hittar jag mina sparade inköpslistor?
Inne på Mina sidor finns en flik som säger "Inköpslistor" Klicka på fliken så ser du inköpslistorna som du har sparat där. Klicka in på en av dina listor så hittar du knappen "Lägg inköpslista i varukorg"
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Innan du får en orderbekräftelse får du ett mail som säger “Tack för din beställning”. När vi har hanterat din order så skickas en orderbekräftelse till dig där även frakt finns med. Kolla gärna bland din skräppost om din orderbekräftelse inte nått din inkorg i din e-post. Kontakta kundsupport@support.derome.se tillsammans med ditt kundnummer och beskriv kort vad du handlat i din order så kan vi snabbt och enkelt hjälpa dig.
Jag vill ändra leveranssätt för köpta varor online, hur gör jag?
Vill du ändra leveranssätt för varor du köpt online kan du kontakta kundsupport@support.derome.se eller 010-161 86 05 så fort som möjligt, så hjälper vi dig. Uppge ditt ordernummer.